ДА СЕ УКИНЕ ЕКСТЕРНОТО ТЕСТИРАЊЕ ВО 2013

bube

#1276

2013-05-21 23:36

Ako za edna godina nas ne ne ocenale togas za 1 den niss ne prajme ako e za taka zoso ojme naskola 9 meseci daj neka ni receja profesorine naucetego cel ucebnik za 9 meseci i dojte eden den naprajte test ke vi stavime ocenka... pa stvano ne e fer ova e bezvrska =)

Gostin

#1277

2013-05-22 01:14

Причини зошто треба да се укине Екстерното тестирање:
1. Тестот од 30 прашања со заокружување е тест на препознавање ( Препознавањето се оценува со оценка 2 или евентуално 3 ). За да биде квалитетен еден тест покрај заокружувањето, мора да има и задачи со дополнување, самостојни одговори, опис на некоја личност, појава, процес, реакција и така натаму ( Бирото за развој на Образованието и МОН бараа такви тестови да правиме). Заклучок: Самите се демантираат - Тестот не е по нивните стандарди.

2. Објективно или реално оценување или како сакате кажете го... не постои. Тој професор кој што ви рекол дека реално оценува ве лаже вас, а се лаже и самиот себе.....Професорот треба да се труди да биде професионален и објективен ( и покрај неговата субјективност од различни причини ) во оценувањето. Денес читам во Нова Македонија наслов:„ Подгответе се за објективно оценување “. Уште една голема лага. Заклучок: Професорот кој 9 месеци работи со ученикот не може да го оцени реално, а не пак еден единствен тест направен од луѓе кои немаат еден единствен ден во образование, не работеле со деца, и кои залутале во министерството за образование.

3. Оценката е збир на повеќе активности на ученикот во текот на наставната година: Тестови, Писмени работи, Усни одговори, Реферати, Проекти, Активност на часот, Формативно и Сумативно оценување, Дополнителна, Додатна и Консултативна настава, а со некој минимален процент застапени се и Редовноста и Дисциплината на часот. Заклучок: Тестот за екстерно оценување не исполнува ниту еден, единствен услов од горенаведените.

4. Дискриминација на Наставниот кадар. Наставниците по Музичко образование, Спорт и спортски активности, Ликовно образование, Технички науки и Практична настава ќе ги оценува училишна комисија формирана од директорот, педагогот и тројца професори од колективот. ( Денеска имам информација дека оваа група на професори ќе бидат ослободени оваа година од оценување ). Наставниците од II до V одделение ќе бидат оценувани со екстерни тестови 2 пати во 4 години, а 2 пати ќе ги оценува училишната комисија, а наставниците од I одделение само со училишна комисија. За Педагозите и Психолозите нема никакво оценување. За другите групи наставници секоја година ќе важи екстерно оценување
Заклучок: Поделба на наставниот кадар на неколку категории....Привилегирани, Полупривилегирани, Сезонци и Казнена Експедиција

5. Награди и Казни или поточно Злосторство и Казна. Рангирање на Наставниците и награди за првите 20 %

( регруртирани од првите две горенаведени категории, можно е и по некој сезонец) и казни за последните 20 % (регрутирани од казнената експедиција, можно е и по некој сезонец ). Дека ќе казнат......сигурен сум, а дали ќе наградат....искрено се сомневам. Заклучок: Во недостаток на креативност и идеи за унапредување на образованието и образованиот процес, во недостаток на машкост да отпуштаат од работа професори ( кој очигледно ќе останат без часови со нашиов кинески наталитет ) или пак да го решат тоа прашање со намалување на фондот на часови и бројот на деца во паралелката, господата од МОН го измислуваат екстерното тестирање за да имаат оправдување за казните и отказите од работа.



6. Технички услови....за одржување на еден ваков голем проект да бидеме искрени сите од Министер, преку Директори, Наставници, Ученици и Родители....Нема....
Заклучок: Нема да коментирам детали од проектот компјутер за секо дете преку уништена опрема до нефункционирање на системот....добро се познати на сите гореспоменати.

7. Неорганизираност на МОН околу подготовките на Екстерното. Наставниците не се информирани навреме и доволно, за учениците и родителите да не правиме муабет...... Пр 1: Ќе се полага 40 минути, па после 60 минути, оценките од тестовите нема да влегуваат во среден просек, потоа ќе се вадела средна оценка, за од крајот на април да ни кажат дека ќе се сметаат во среден просек двете оценки......Пример 2: Учениците ќе бидат известени кои предмети ги полагаат најдоцна 10 дена пред екстерното, за потоа да ги известат 5-6 дена пред тестирањето, за уште подоцна да им текне дека ги згрешиле списоците со ученици и предмети. и на крај 3-4 дена пред оценувањето да пратат нови списоци со нови предмети за учениците....И тоа во една учебна година.
Заклучок: Зар е потребен!!!!!!!!!

8. Родители.
Замислете сега како им е.....ама можам јас да замислам, кој што сум професор и кој има дете што ќе полага екстерно........овие од БРО и МОН не сум сигурен дали можат да замислат......ниту се професори, ниту ученици, ниту родители (ова последново да не ме сфатат погрешно со оглед на нивната возраст ) ама важно ќе не оценуваат.
Заклучок: Препуштен на родителите.

9. Ученици.
Дека учениците не се тоа што беа порано не се.....дека учат се помалку и помалку..... согласен сум. Но тоа никако не значи дека се помалку интелегентни од претходните генерации...напротив....За тоа вина носиме професорите, родителите, самите ученици, но најголемиот дел од вината е во нашиов Анархичен Систем во кои вредностите се изменија и се изместија....Вредност е да добиеш висока оценка, а не да знаеш, вредност е да земеш сертификат, диплома или друг документ, а не да се прашаш дали ја заслужуваш истата и.т.н. да не набројувам.... го оставам тоа за вас.....Со ова екстерно тестирање ќе ги оштетите и казните токму учениците кои највеќе учат и се трудат, а ќе ги наградите учениците кои биле мрзливи цела година....Знам, а и знаат учениците кои имаат двојки дека книга нема да отворат.....Жалосно за децата кои се труделе цела година......
Заклучок: Оставен за Учениците.

10. СОНК.
Постои ли такво нешто???? Ако постои да се самораспушти под итно.....Кое лицемерие.... на 24 Мај ќе протестирале пред МОН..генијалци....Е арно ви текна...Ова понижување од МОН за наставниците заслужуваше штрајк многу поодамна, а не да се криете зад децата ( учениците )....Први кои треба да излезат да штрајкуваат треба да бидат наставниците, па после сите засегнати страни.
Заклучок: 100.000 Наставници, 200 000 ученици, 400 000 родители, прават бројка од 700 000 луѓе( грубо кажано )...епа заклучете што значи таа бројка.....ВО СЕКОЈ СМИСОЛ.

10. Општо.
Единствен кој што може да го оцени ученикот
( барем приближно до т.н реално ) е Наставникот... никој друг.

Единствен кој може да го оцени наставникот
( барем приближно до т.н реално ) е ученикот/учениците и никој друг и тоа според некои стандардизирани анкети....
Еве ви и еден пример како тоа да се изведе....

а) Планирање и подготовка на наставата
б) Начинот на поучување ( одржување) на наставата
в) Создавање на средина ( клима ) за учење
г) Интеракција со учениците и родителите
д) Професионализам и одговорност
ѓ) Постигања на учениците

Па потоа врз добиените резултати од овие анонимни анкети направени од учениците за секој еден наставник, направете ранг листа на натавници..па делете совети, казни, награди, откази.
Заклучок: Единствено мерило за работата на Наставникот и Ученикот е нивното меѓусебно оценување.

 

Има уште 1000  „Зошто “, ама нема ни 1 „ Затоа “


Gostin

#1278 Re:

2013-05-22 04:25

#1277: -

Знаењето неможе да се измери со ниеден кантар а не само со еден тест.Постои и изрека мери девет пати а потоа сечи,затоа што може да се згреши во мерењето,ова се изреки од народот што важат.Пример според скала на проценка на тест ученикот од 31до 54 бода треба да освои двојка од 100 можни но некои ученици со 31 бод освоил 2 а некој со 54 исто 2 а слично можи да се случи на другите тестови па затоа наставниците водат евиденција а сега кога основното и средното е задолжително сите треби да завршат па така и оној ученик со само со неколку бодови или со 0 ќе добие двојка затоа што ако наставникот напише единица треби да образложува пред психолошко-психолошката служба,пред директорот ,пред родителите,наставничкиот совет и разни советници и инспектори а на екстерното со рускиот рулет на заокружување можи оној со 1 да добие двојка или тројка по игра на среќа затоа што тој може само да добие на екстерното а тие со 4 или 5 можат да потврлат на тестот што е логички бидејќи за неколку дена неможе да се научи се а не математика која се полага прва на 27 мај па сигурно сите се под  стрес што се одлични и многу добри а слабите ученици се привилигирани и ќе си се ладат овие денови ако сакаат ќе заокружуваат на среќа или ќе ги остават неодговорени за инает на наставниците бидејќи секако двојка ќе имаат за накрај година.


Gostin

#1279

2013-05-22 05:14

sakam da se ukine

Gostin

#1280

2013-05-22 05:16

Ovoa odma da se trgne smrt za eksterno!!! xD

Gostin

#1281

2013-05-22 05:48

ednostavno golemo maltretiranje bespotreba

Gostin

#1282

2013-05-22 05:53

Дали воопшто постои некој надвор од членовите на Министерството за образование што е ЗА екстерното оценување?
Ако има, чисто се сомневам дека личноста многу вложила во своето образование, или пак има деца кои цела година се трудат да го постигнат најдобриот можен успех.

Јас не сум совршен ученик. Има многу денови кога не сакам да учам, сум пропуштила да напишам неколку домашни работи и ми се случило да се појавам на училиште не спремна за часот.
Јас сум човек, исто како и сите вас.
Но, сакам да го живеам животот со добар факултет, добра работа и да им обезбедам добра иднина на мојата сегашна и идна фамилија. Па затоа, додека беа во тек натпреварите, освоив 2 први места на државни натпревари, а за регионалние да не набројувам. Земав стипендија една година, па Министерството ми ја укина поради нивна грешка. Не дозволив тоа да ме демотивира, напротив, учам уште повеќе од тогаш.
Сум запишана на математичко подрачје и имам 9 часа математика неделно. Замислете како изгледа оценувањето - ни се поклопуваат сите тематски, сите полугодишни и сите годишни тестови и писмени во период од 2 до максимум 3 недели. Значи, ако не учам со ред, нема шанси да поминам со сите петки. Епа така, учам цела година скоро секој ден, а истото го прават и мнозинството од моите соученици. Од 25 ученици, со просек 5.00 се само 4-5 ученици. Јас имам една четворка по предмет што ми е многу тешко да го совладам. Во суштина, и математиката ми е тешка, и не сум на исто ниво со некои од другите петки во класот, но професорот гледа дека редовно работам, дека учам и постигнувам најмногу колку што можам и дека тестовите ми беа многу лоши откако ми пиша 3. Тогаш бев под притисок да ја поправам оцената и нон стоп правев грешки. Професорот ми пиша 5 на полугодие, и од тогаш ми се нема случено да изгубам ниту еден поен на тестовите по математика.
А, сега го чувствувам притисокот на екстерното. Што ќе се случи ако се блокирам сред тестирање и тестот ми е слаб? Зарем тоа ќе биде оцената на се што сум постигнала низ текот на целата година?
И нека ми објасни некој што знае, како можам јас да ги памтам сите латински имиња по биологија и сите функции на градителите на човекот до детаљ, или пак секој датум по историја, секоја формула по физика, секоја реакција по хемија...?
Спрема министерството, за 5ка, ученикот мора се да знае безпрекорно.

Дали постои таков ученик кој во 60 минути ќе го изрецитира цел учебник по биологија?
Да ни даваа тестови на секое тромесечие ќе беше добро.
Нека ни предаваат професорите, а нивните тестови нека не оценуваат.

Ве молам размислете што ни правите нас на децата, учениците, и дали воопшто вреди.

Gostin

#1283

2013-05-22 06:40

Namesto da se fatat za rabota vo podobruvanje na obrazovanieto tie ( od Miniwsterstvoto za obrazovanie i Vladata) udrija na decata. Predlagam prvo tie da se testiraat na celo so premierot bidejki site se neposobni, pa da javno se objavat rezultatite od testovite. Da vidat site so " kogo" sdi imame rabota

Gostin

#1284

2013-05-22 06:45

10000posetiteli X 5euro = 50000eura ??????? Mnogu efektivno

Gostin

#1285

2013-05-22 06:51

golema nepravda za ucenicite i za sovesnite nastavnici.Decata vo osnovnoto obrazovanie se optereteni poveke od tie na fakultetite.Obrazovanieto i taka e haos,bez nikakvi normi.Eksternoto testiranje samo ja prelea casata.Dosta veke, samo kopirane programi na nacii daleku ponazadni od nas,ili pak tie vrsat eksperimenti so nas.Ucenicite gi testiraa sekoi dve nedeli.Pa ostavetegi na raat.

Gostin

#1286

2013-05-22 07:09

Neka gi testiraat studentite i profesorite od privatnite fakulteti pa da vidat kolku e objektivno ocenuvanjeto na profesotite. Plati pa ke dobies diploma. Kako moze dete od 10,11,12,13,14..... godini da mu vleze vo glava kniga od 180 stranici i toa po eden predmet a kade e drugiotpredmet. Prepisaa od nekoja zemja nekoe testiranje pa nasite deca se zamorcinja za ispituvanje. Necovecnooooo, nehumanoooo. Site temi od ucebnicite po sekoj predmet se testirani i oceneti sto sakaat uste. NEEEEEEEE ZA EKSTERNOTO TESTIRANJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gostin

#1287

2013-05-22 07:10

Pocittuvani dali ova ke ima efekt testiranjeto pocnuva na 27.05. i toa so najmalite na vozrast od 9 i 10 god.

Gostin

#1288

2013-05-22 07:24

DA NEMA EKSTERNO TESTIRANJE OTI MOZE GLAVATA U KANTTA

Gostin

#1289

2013-05-22 07:35

Немам ништо против екстерното оценување, отсекогаш постоеле просветни инспектори кои ја оценувале работата на наставниот кадар и тоа е оправдано и нормално, НО: таа оценка да влезе во крајната??? По која логика? Па нашиот систем подразбира периодично оценување, а не 1 годишно! И што се случува сега: професорите, успаничени за својата положба, вршат таков притисок врз учениците, да јадниве и да знаат нешто, ќе згрешат на тестот!
Почитувани оние кои треба да ги оцените професорите, свесни ли сте колкава штета им нанесувате на учениците? Ѕирнете малку во училниците каква е состојбата сега, оваа недела! Редовни писмени, тестови и испрашувања за крајна оценка и згора на се` таков невиден притисок во стилот „леле, кај баш тебе те избраа за мојот предмет...“ и, најдете поинаков начин за оценување на професорите, НЕ НА ШТЕТА НА УЧЕНИЦИТЕ!!!
гостин

#1290 Екстерно оценување

2013-05-22 07:40

На факултет денеска испитот се полага на колокввиуми, а од учениците се бара на крај на учебната година да полагаат на цел материјал.И еден тест не е мерило на знаењето на учениците или објективноста на оценувањето на наставниците. На наставниците бараат докази и инструменти и физичко, музичко да ги сликаме ли учениците како вежбаат физичко, па да докажеме и музичко како пеат.

Gostin

#1291

2013-05-22 07:55

Ovakva presija na deca mislam deka seuste nikoj ne napravil.Sekoj den se menuvaat spisoci na koi predmeti ke se polagaat,a pokraj se ucebnata godina kako da e veke zavrsena zatoa sto site se preokupirani so eksternoto.Treba site da bideme edinstveni i da im pokazeme deka nemozat da si igraat so nasite deca i nasite nervi.Pozdrav do cela Makedonija.

Gostin

#1292

2013-05-22 08:12

eksterno..mora da ima :DD

Gostin

#1293

2013-05-22 08:14

Mozebi treba da se ispita kvalitetot na nastavata na profesorite, no ne preku decata.

Materijalot od cela godina e mnogu obemen i ne moze realno da se sogleda negovoto sovladuvanje samo preku eden test, koj se vrsi pod pritisok.


Gostin

#1294

2013-05-22 08:14

Treba da se ocenuvaat profesorite, no za celokupnata rabota niz celata godina, a ne samo preku eden test.

Gostin

#1295

2013-05-22 08:19

Да да, "супер" e ова екстерново. Дај да ги видам јас овие од министерство цела година на секој две недели да имаат по 4-5 теста по 14 предмети и на крај дополнително да им удриме екстерно за цела година по кој било предмети и да видиме како ќе им е нив. Многу биле тие јаки можат од еден тест од 30 прашања да утврдат за цела година да им е алал, супер сте батиња ;) Укинете го со време па да се израдуваме на крајов од годинава

Gostin

#1296

2013-05-22 08:23

Da nema eksterno ocenuvanje

Gostin

#1297

2013-05-22 08:23

Kako e vozmozno so samo eden test od 30 prasanja da se oceni znaenjeto na eden ucenik. Ako e taka togas decata ne treba voopsto da odat na uciliste i na krajot na godinata neka gi testiraat na cel materijal i neka gi ocenat.Ova e sprotivno so site metodi na ocenuvanje, bidejki godisna ocenka se formira vrz osnova na kontinuirano ucenje, isprasuvanje, testiranje, iarabotka na proekti, aktivnost na cas i mnogu drugi. Dokolku pak MON saka da go preispita ocenuvanjeto na nastavnicite za toa neka si najde drugi metodi, a ne preku ucenicite.I kako e mozno da se zaklucat godisni ocenki , koga zakonsko pravo e na sekoj ucenik da bara da odgovara i da poravi ocenka do 10 juni. Ova e vo sprotivnost so site zakoni i normi.


Gostin

#1298

2013-05-22 08:33

Mislam deka eksternoto testiranje ne e resenie za ocenka na nastavnikot.Dovolno e da se vratat starite standardi ,so inspekcii ,bez prethodno zakazuvanje na samiot cas.Da se vidi rabotata ,planot na realizacija na istiot od sekoj nastavnik

Gostin

#1299

2013-05-22 08:39

NEKA SE UKINE EBANOVO EKSTERNO :@@

Gostin

#1300

2013-05-22 08:56

OVA E TOTALNO EKSPERIMENTIRANJE SO NEIZDRZANA PRICINA.SITE ZNAEME DEKA NASEVO OBRAZOVANIE E NEFUNCIONALNO I NE SAMO KAJ NAS TUKU IVO REGIONOV/
OSVEN ZAPADNOTO/KAJ NAS OBRAZOVANIETO E KAKO CEK BEZ POKRITIE.,TREBA KORENITI IZMENI VO FUNKCIJA NA FUNCIONALNOSTA.